Süleyman PEKİN
Süleyman PEKİN
Yazarın Makaleleri
“ KAHIR – SABIR DENGESİNDE BİR İMTİHAN ”
'Hep kahır, hep kahır, hep kahır… Bıktım be!” diyordu Cem Karaca. Ve ekliyordu; 'Dur, bırak kalsın; açma televizyonu! ; Bana İstanbul'u anlat, nasıldı?” Sonrasını ise değiştirerek veriyoruz: ‘İnsanlar ölüyordu / Stadyumda...
“ ORTADOĞULULAŞMA ” VEYA CAHİLİYYEDE DOLAŞMA
2017 Türk Milleti için hızlı başladı ve hızlı sürecek gibi.. 2010'da Arap Baharı'yla başlayan karmaşa zamanla Ortadoğu için bir Şer Fırtınasına döndü. Ve biz de dolaylı - dolaysız etkilenmedeyiz.            ...
NİHAT ABİ İLE HAYATA FARKLI PENCERELERDEN BAKMAK
Nihat Gürer Ağabey'i kaybettik. Türkiye darboğazlı yollara ve yıllara sürüklenirken onun öngörülerinden ve farklı parametreler üzerine oturan analizlerinden mahrum kalacağız demektir. Kendisine teşkilatlanma becerilerini, kültürel birikimlerini,...
EŞ’ARÎLİĞİN YANİ AKILDAN NAKİLE GEÇİŞİMİZİN 500.YILI
Yavuz Sultan Selim 22 Ocak 1517'de Ridâniye'de Memlûklu Türk Devleti'nin ordusunu yendi ve 4 Şubat'ta Kahire'ye girdi. Böylece Kutsal Emanetler'le birlikte Halifelik de Osmanlılara geçti. Bu arada bazı kaynaklarda bin,...
RUSYA’NIN ORTAASYA’YI SÖMÜRÜ POLİTİKASI – 1
 Sömürü bir alışkanlıktır; bazen pratik, bazen politik.. Ve bu alışkanlık sömüren için de, sömürülen için de geçerlilik arzedebilir. Dahası böyle bir zıtlık düzeni yada eşitsizlik zinciri bulaşıcı hastalık gibi yaygınlık...
RUSYA’NIN ORTAASYA’YI SÖMÜRÜ POLİTİKASI – 2
Detaylara indiğimizde incelikli siyasetin varyantlarını daha net görebilmekteyiz. Örneğin İslamî vakıfların ve camilerin malını-mülkünü devletleştirmek, medreselerdeki din adamlarını sürgüne göndermek Ortodoks misyonerlik için bir ön...
RUSYA’NIN ORTAASYA’YI SÖMÜRÜ POLİTİKASI – 3
Türkistan'a 1906'dan sonraki 5 yıllık dönemde tam 1 milyon Rus kolonici yerleştirilmiş, aynı zamanda reform programı uygulayan Başbakan Stolipin tarafından sorun çıkaranları yargılamakla yetkili özel mahkemelerden oluşan yaygın...
RUSYA’NIN ORTAASYA’YI SÖMÜRÜ POLİTİKASI – 4
Kızıl Kırgın Kurbanları olarak bilinen ve 1933 yılına açlıktan ölen Kazak Türkünün sayısının 2 milyon 300 bin kişi olduğuna dair rakamlar var. 1927 – 1953 arasında ise Hükümet karşıtı denilerek suçlu bulunan 103 bin kişinin sürgüne...
TÜRK’ÜN DEMOKRASİYLE İMTİHANI
Mazisi 4–5 bin yıllık bir milletiz. Yüzlerce devlet ve farklı coğrafyalarda medeniyet kurmuşuz. Yalnızca Cumhurbaşkanlığı Forsu'nda bile 16 büyük imparatorluk var ve 17'ncisi Türkiye Cumhuriyeti.. Bu 40–50 asırlık tarih şeridinde...
İKİ SEÇİM – İKİ ÜLKE VE İKİ ENDİŞE
16 Nisan Halk Oylaması sürecinde Evet ; Hayır üzerinden eskinin Sağ ; Sol'u gibi bir ikilem hortlatılırken 18 maddelik değişiklik üzerinden yaşadığımız gerilim ülkemiz sınırlarını çoktan aştı ve neredeyse Avrupa'nın sorunu...
İKİ SEÇİM – İKİ ÜLKE VE İKİ ENDİŞE
16 Nisan Halk Oylaması sürecinde Evet ; Hayır üzerinden eskinin Sağ ; Sol'u gibi bir ikilem hortlatılırken 18 maddelik değişiklik üzerinden yaşadığımız gerilim ülkemiz sınırlarını çoktan aştı ve neredeyse Avrupa'nın sorunu...
TARİHTEN NİYE DERS ALAMIYORUZ?
Çünkü ânı yaşamayı seviyoruz. Ânı yaşamak için anlık tecrübe sahibi olmak yeterli. Hatta o deneyimin bir kısmı da fıtratımıza yaşayakalmak bâbında dercedilmiş.             Tarihi...
ŞEYH SAİD’İN ŞIHLIĞI VE ANARŞİSTLİĞİ
Türkiye'de ihanetin tarihi yazılamaz. Yazılsa; 1.Beş–on ciltlik ansiklopedi olur, 2.İllâ biri birilerinin hısım-akraba-tanış olma keyfiyetindedir.             Kurtuluş Savaşı bunun...
CEMİL MERİÇ’TEN DÜCANE CÜNDİOĞLU’NA MÜNZEVİ VE MÜTECESSİS FİKİR İŞÇİLİĞİ
Dücane Cündioğlu ilginç bir yaşam öyküsüne sahip olmaktan öte hayatın anlamı hakkında ilginç şeyler söyleyen bir adam, bir filozof. 28 Şubatlı yılların Yeni Şafak'ında bir yazar olarak tanıdığım birinin şimdilerde derinlikli...
REFERANDUMU MAÇA ÇEVİRMEK VE SİYASETÇİDEN GOL KRALI ÇIKARMAK
Heyecanı severiz. Orta Asyalardan ta buralara ne maceralarla geldik. Ve Anadolu'da da ne badireler atlattık. Zihnimiz hep iyimser çalıştığı için de geçmişin kötümserliklerini çabucak kafamızdan attık.            ...
KİMLİK DEZENFORMASYONU VE TOPLUMUN YENİDEN YAPILANMASI – I
Türkiye'de kimlik sosyolojik değil psikosomatik algıdır. En çok da siyasi partiler, spor kulüpleri, şehir ve semt aidiyetleri ile sülâle birlikleri üzerinden gider. Millet, ümmet ve insanlık gibi geniş plakalar ise ancak diş dolgusu kadar...